Produsele comercializate pe Website beneficiază de condiții de garanție
conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor.
Astfel, pentru Produsele comercializate, ELITE4DESIGN acordă:
(a) o garanție legală de conformitate
de 2 (doi) ani pentru Consumatori, în cadrul căreia ELITE4DESIGN va
răspunde față de Consumatori, în condițiile legii, pentru orice neconformitate
care există în momentul livrării Produsului și care este constatată în termen
de 2 ani de la data respectivă.
(b) o garanție de 1 (un) an
pentru Cumpărătorii care nu sunt Consumatori, care se va acorda în
condițiile stabilite în certificatul de garanție și în acești Termeni și
Condiții.
Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2
(doi) ani, termenul de garanție se reduce la această durată.
Termenul de garanție se calculează de la livrarea Produsului.
Produsele comercializate pe Website sunt însoțite de Certificatul de
garanție care va fi pus la dispoziția Cumpărătorului la momentul livrării
Produsului, în format tipărit. Lipsa certificatului de garanție trebuie
semnalată în maxim 48 ore de la recepția Produsului, prin e-mail la office@elitedesign.ro.
Orice sesizare ulterioară nu va fi luată în considerare. ELITE4DESIGN nu eliberează duplicate pentru
certificatul de garanție. Consumatorii au dreptul să solicite ca certificatul
de garanție să le fie oferit în scris sau pe orice alt suport durabil (în
format electronic).
Garanția comercială oferită de ELITE4DESIGN nu afectează
drepturile de care Consumatorii beneficiază în virtutea legii.
1.1. Condiții de acordare și de pierdere a garanției
Condiții de acordare a garanției:*
(i) Garanția se
acordă în măsura în care toate condițiile de acordare din certificatul de
garanție și acești Termeni și condiții sunt îndeplinite.
(ii) În cazul
Consumatorilor, garanția legală de conformitate se acordă în conformitate cu
prevederile O.U.G. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele
de vânzare de bunuri și celelalte acte normative în vigoare.
(iii) Garanția privește
Produsul, în integralitatea sa așa cum a fost livrat Cumpărătorului, nu piesele
ori subansamblele sale și nu se extinde asupra accesoriilor, pieselor adăugate
sau schimbate de Cumpărător ulterior achiziționării Produsului și nici asupra
consumabilelor.
(iv) Cumpărătorul are
obligația de a păstra certificatul de garanție, factura și dovada plații
(chitanța, bon fiscal etc.). Garanția se va acorda exclusiv în baza
certificatului de garanție în original și a facturii fiscale/ dovezii plății.
(v) Viciile aparente -
neconformități existente la data livrării și care puteau fi descoperite, fără
cunoștințe speciale, printr-o verificare normală (de ex., zgârieturi, ciobiri,
desprinderi de vopsea, elemente sau accesorii lipsă, rupturi ale elementelor
sau alte deteriorări vizibile) care nu au fost aduse la cunoștința ELITE4DESIGN
în termen de 5 zile de la livrare nu
constituie obiectul garanției (a se vedea secțiunea ”Recepția produselor și
neconformități” de mai sus).
(vi) Nu constituie o neconformitate
nemulțumirile legate de aspect, culoare, textura materialului sau altele
asemenea.
(vii) Produsele comercializate de ELITE4DESIGN
sunt destinate uzului casnic; nu se acordă garanție dacă aceste Produse sunt
utilizate în alte scopuri decât cele casnice.
*prevederile din această secțiune nu afectează drepturile Consumatorilor
stabilite prin lege.
Garanția se pierde, ELITE4DESIGN fiind exonerată de obligațiile sale privind
garanția, în oricare dintre situațiile de mai jos:
(i) dacă lipsa de
conformitate se datorează Cumpărătorului sau unor terțe persoane pentru care ELITE4DESIGN
nu este ținută să răspundă potrivit legii (cu titlu exemplificativ: manipulare
necorespunzătoare, păstrarea Produsului în condiții improprii, expunerea
Produsului la acțiunile substanțelor chimice, corozive sau la intemperii,
folosirea Produsului în alt mod decât potrivit destinației acestuia,
nerespectarea instrucțiunilor la manipularea, instalarea, punerea în funcțiune,
transportul, depozitarea și utilizarea Produselor etc.);
(ii) acolo unde
instrucțiunile de utilizare sau dispozițiile legii impun montarea Produselor de
către personal autorizat, nerespectarea acestei condiții va duce la pierderea
garanției; Cumpărătorul trebuie să poată face dovada montării Produsului de
către personal autorizat;
(iii) în caz de
modificare / desigilare / reparare a Produsului efectuată de către Cumpărător
sau de către persoane fizice sau juridice neautorizate de către ELITE4DESIGN
;
(iv) dacă lipsa de
conformitate se datorează unor variații anormale de tensiune sau unei racordări
electrice greșite;
(v) utilizarea
Produsului în alt regim decât cel casnic (de exemplu, în regim industrial);
(vi) în alte cazuri
prevăzute în Certificatul de garanție al produsului;
1.2. Remediile posibile în perioada de garanție
Pe durata garanției
Cumpărătorii pot beneficia de următoarele remedii:
a) aducerea Produsului la conformitate
Cumpărătorul va beneficia de reparația Produsului defect sau,
atunci când reparația este imposibilă sau ar impune companiei ELITE4DESIGN
costuri disproporționate, Cumpărătorul va beneficia de înlocuirea Produsului
defect. Cumpărătorul nu poate pretinde înlocuirea Produsului defect dacă
această măsură este imposibilă sau, în comparație cu măsura reparației, ar
impune companiei ELITE4DESIGN costuri disproporționate.
Reparația sau înlocuirea se fac fără costuri, în termen de maxim 15
zile calendaristice din momentul în care ELITE4DESIGN a fost
informată cu privire la neconformitate (în cazul Consumatorilor) sau din
momentul predării Produsului defect către ELITE4DESIGN (în cazul
Cumpărătorilor care nu sunt consumatori).
Pentru a beneficia de reparare sau înlocuire, Cumpărătorul trebuie să
trimită (în interiorul termenului de garanție) o descriere a lipsei
conformității, prin e-mail la office@elitedesign.ro împreună cu copia
facturii de achiziție și cu dovezile aferente neconformității reclamate
(fotografii, înregistrări video etc.). Consumatorii vor avea obligația să pună
Produsele neconforme la dispoziția ELITE4DESIGN, care le va prelua pe
propria cheltuială iar Cumpărătorii care nu sunt consumatori vor expedia
Produsul defect la depozitul ELITE4DESIGN.
Pentru a beneficia de garanție este obligatorie prezentarea facturii de
achiziție, în copie și a Certificatului de garanție, în original, care va
însoți Produsul defect.
În caz de reparație, pentru Consumatori, termenul de garanție legală de
conformitate se prelungește cu timpul de nefuncționare a Produsului iar în caz
de înlocuire, pentru Produsul care înlocuiește Produsul neconform, termenul de
garanție legală de conformitate începe să curgă de la data înlocuirii. Aceste
prevederi se aplică doar Consumatorilor.
ELITE4DESIGN poate refuza să aducă în conformitate Produsul dacă reparația sau
înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri disproporționate, caz în
care Cumpărătorul va beneficia de celelalte remedii de mai jos.
b) reducerea proporțională a prețului sau
încetarea Contractului
Consumatorul are dreptul să obțină o reducere proporțională a prețului
sau încetarea Contractului, în oricare dintre următoarele cazuri: ELITE4DESIGN
a refuzat reparația sau înlocuirea, ELITE4DESIGN nu a reparat/ înlocuit Produsul în termen, se
constată o neconformitate, în pofida eforturilor ELITE4DESIGN de a o
remedia, neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o
reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a Contractului, ELITE4DESIGN
a declarat că nu va aduce Produsul în conformitate într-un termen rezonabil sau
fără inconveniente semnificative pentru Consumator ori acest lucru reiese clar
din circumstanțele cazului.
Cumpărătorul care nu are calitatea de consumator poate obține o reducere
proporțională a prețului sau încetarea Contractului doar dacă nu beneficiază
nici de reparația Produsului și nici de înlocuirea sa în termen de 15 zile de
la predarea Produsului către ELITE4DESIGN.
Cumpărătorul nu are dreptul de a obține încetarea Contractului dacă
neconformitatea este minoră.
Cumpărătorul își poate exercita dreptul la reducerea proporțională a
prețului sau la încetarea Contractului printr-o declarație către ELITE4DESIGN,
transmisă prin e-mal la office@elitedesign.ro împreună cu copia facturii
de achiziție și cu dovezile aferente neconformității reclamate (fotografii,
înregistrări video etc.).
În cazul în care Cumpărătorul obține încetarea Contractului, acesta va
returna societății ELITE4DESIGN Produsele, pe cheltuiala ELITE4DESIGN
iar ELITE4DESIGN va rambursa prețul plătit la primirea Produselor sau a
unei dovezi că Produsele au fost returnate (în cazul Consumatorilor) respectiv
în termen de 14 zile calendaristice de
la primirea Produselor (în cazul Cumpărătorilor care nu sunt consumatori).
Cumpărătorul este obligat să respecte indicațiile de ambalare prevăzute
în acești Termeni și condiții atunci când returnează Produse la ELITE4DESIGN
și va răspunde pentru orice deteriorări cauzate pe durata transportului de
retur. Dacă Produsul returnat prezintă orice alte defecte față de cele sesizate
de Cumpărător, ne rezervăm dreptul de a percepe o taxă pentru a acoperi
defectele suplimentare aduse Produsului sau, în cazul în care Produsul este
într-o stare ce nu ne permite re-comercializarea lui, ne rezervăm dreptul de a
refuza Produsul.
Dacă ELITE4DESIGN apreciază, în mod justificat, că nu sunt
îndeplinite condițiile de acordare a garanției, aceasta va informa Cumpărătorul
în scris, arătând motivele.